Dołącz do nas

Food Forum

Autor Dutkiewicz Agata

Mąki – które gatunki warto zawrzeć w diecie?

Pomimo zeszłorocznej degradacji produktów zbożowych w hierarchii nadanej przez Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Instytutu Żywności i Żywienia [1] należy pamiętać, iż grupa ta nadal jest ważnym elementem zbilansowanej diety. Najistotniejszy w tej kwestii wydaje się wybór odpowiednich gatunków zbóż, wykorzystywanych do produkcji mąki. Bazowanie na wyrobach z mąki pszennej mocno oczyszczonej, jak wiadomo, nie jest optymalnym rozwiązaniem, gdyż przy oczyszczaniu mąki dochodzi do utraty cennych witamin z grupy B, składników mineralnych, takich jak: P, Mg, Fe, Zn, oraz zmniejszenia zawartości błonnika pokarmowego [2]. Ponadto na rynku dostępne są również mąki produkowane z innych niż zboża surowców skrobiowych – mogą być one ciekawym rozwiązaniem na uzupełnienie diety w proteiny czy tłuszcze. Które mąki warto więc uwzględniać w jadłospisach?

Mąka pszenna – jak dokonać lepszego wyboru?

Jak w...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 94% treści

Podstawowy

Kwasy omega-3 – czy istnieje alternatywa dla tranu?

Ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości kwasów tłuszczowych omega-3 o działaniu przeciwstawnym
Podstawowy

Przegląd diet oczyszczających

W dzisiejszych czasach zdrowy styl życia stał się bardzo modny. Zainteresowanie zdrowym odżywaniem, aktywnością fizyczną oraz radzeniem sobie ze stresem wzrasta zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich.