Dołącz do nas

Food Forum

Autor Dutkiewicz Agata

Mąki – które gatunki warto zawrzeć w diecie?

Pomimo zeszłorocznej degradacji produktów zbożowych w hierarchii nadanej przez Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Instytutu Żywności i Żywienia [1] należy pamiętać, iż grupa ta nadal jest ważnym elementem zbilansowanej diety. Najistotniejszy w tej kwestii wydaje się wybór odpowiednich gatunków zbóż, wykorzystywanych do produkcji mąki. Bazowanie na wyrobach z mąki pszennej mocno oczyszczonej, jak wiadomo, nie jest optymalnym rozwiązaniem, gdyż przy oczyszczaniu mąki dochodzi do utraty cennych witamin z grupy B, składników mineralnych, takich jak: P, Mg, Fe, Zn, oraz zmniejszenia zawartości błonnika pokarmowego [2]. Ponadto na rynku dostępne są również mąki produkowane z innych niż zboża surowców skrobiowych – mogą być one ciekawym rozwiązaniem na uzupełnienie diety w proteiny czy tłuszcze. Które mąki warto więc uwzględniać w jadłospisach?

Mąka pszenna – jak dokonać lepszego wyboru?

Jak w...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 94% treści

Podstawowy

Mikroflora jelitowa dziecka – klucz do odporności?

Układ odpornościowy budowany jest przez szereg współdziałających ze sobą elementów - śledzionę, grasicę...
Podstawowy

Najnowsze schematy żywieniowe przy nietolerancji glutenu

Kategoria chorób zależnych od spożycia glutenu jest bardzo szeroka, obejmuje schorzenia zróżnicowane pod kątem patomechanizmu i obrazu klinicznego.