Dołącz do nas

Food Forum

Autor Gruszecka Karolina

Psychologia jedzenia – kiedy konsumpcja nie jest spowodowana poczuciem głodu

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  • Jakie są najgorsze zachowania żywieniowe, które sabotują proces redukcji masy ciała.
  • Czym różnią się punktowy i przedziałowy styl żywienia.
  • Jakie praktyczne porady można otrzymać od psychodietetyka.

 

Coraz częściej nauka podkreśla rolę emocji w kształtowaniu zachowań żywieniowych oraz ich znaczenie w rozwoju zaburzeń odżywiania, nadwagi oraz otyłości. W dobie nadmiernej konsumpcji jedzenia pod wpływem emocji warto zainteresować się psychodietetyką. W profilaktyce zaburzeń odżywiania, nadwagi i otyłości niezwykle ważne jest radzenie sobie z własnymi emocjami, zwłaszcza w kontekście jedzenia [1, 2].

Istnieje zależność pomiędzy ilością spożywanego pokarmu a emocjami. Jedzenie stanowi źródło przyjemności – aktywacja dopaminy może tłumić aktywność osi CRH, co doprowadzi do obniżenia poziomu kortyzolu, a tym samym zmn...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 94% treści

Podstawowy

Kwasy omega-3 – czy istnieje alternatywa dla tranu?

Ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości kwasów tłuszczowych omega-3 o działaniu przeciwstawnym
Podstawowy

Przegląd diet oczyszczających

W dzisiejszych czasach zdrowy styl życia stał się bardzo modny. Zainteresowanie zdrowym odżywaniem, aktywnością fizyczną oraz radzeniem sobie ze stresem wzrasta zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich.